Jeg har vært kunde i SpareBank 1 i mange år, og mine erfaringer med dem, spesielt når det gjelder forbrukslån, har vært blandede. I henhold til Trustpilot vurderes de som "Dårlig" med en poengsum på 1,5 av 5, noe jeg finner ganske beklagelig gitt bankens tidligere rykte.
Mine observasjoner inkluderer:
Kundeservice: Jeg har opplevd lang ventetid for å komme i kontakt med kundebehandlere, og mange ganger har jeg fått motstridende informasjon fra ulike medarbeidere.
Driftsproblemer: Det er ofte driftsproblemer med nettbanken, som gjør det frustrerende å bruke tjenestene deres effektivt. Mange anmeldelser bekrefter dette; kunder har klaget over at nettbanken er "helt ubrukelig".
Lange behandlingstider: En annen kunde nevnte at det tok over en måned å opprette en depositumskonto, noe som føltes uakseptabelt for meg. Når man trenger penger raskt, kan slikt bli kritisk.
Vanskeligheter med uttak: Jeg fikk også erfare utfordringer ved å ta ut penger. På en stund måtte jeg be om en kontoøkning og fikk beskjed om at jeg måtte møte personlig i banken - noe som ikke alltid er mulig for folk med hektiske timeplaner.
Avslutningsvis:
Selv om jeg tidligere har vært fornøyd, vurderer jeg sterkt å bytte bank dersom disse problemene fortsetter inn i fremtiden. Det er skuffende at en bank med så mye erfaring ikke klarer å gi gode tjenester til sine kunder lenger. Hvis du vil ha mer detaljer om andres erfaringer, kan du sjekke ut Trustpilot-anmeldelsene.