Etter å ha vært kunde hos Sbanken, er jeg etter hvert blitt skuffet over den utviklingen banken har hatt. Før oppkjøpet av DNB, var Sbanken kjent for sin enkle og brukervennlige nettbank. Nå vurderes de som «Dårlig» med kun 1,2 av 5 på Trustpilot, og mange kunder deler lignende erfaringer som mine.
Noen viktige punkter fra min erfaring inkluderer:
- Brukervennlighet: Tjenestene virker nå kompleks og lite intuitive sammenlignet med før. Jeg opplever at det er vanskeligere å gjennomføre banktransaksjoner.
- Kundeservice: Den tidligere gode kundeservicen har blitt dramatisk forverret. Tidligere kundeopplevelser viser at kundebehandlerne ofte er lite hjelpsomme og til og med arrogante.
- Teknologi: Overgangen fra nettbank til app-opplevelse har ikke vært vellykket; appen mangler funksjoner som nedlasting av kontoutskrifter.
Mange kunder rapporterer også om lang ventetid for overføringer, noe som er frustrerende. Flere kunder har gått fra å anbefale banken til å advare mot den. Med denne utviklingen vurderer jeg nå seriøst å bytte bank igjen.
For mer innsikt kan du lese anmeldelser direkte på Trustpilot. Det er viktig å ta hensyn til kollektive erfaringer når man vurderer sine bankvalg.