Som kunde av Santander har jeg hatt en rekke negative erfaringer som jeg gjerne vil dele. For det første, ifølge Trustpilot vurderes Santander som «Dårlig» med en score på 1,5/5. Dette er ganske fortellende i seg selv. Her er noen av mine egne opplevelser og tanker:
Elendig kundeservice: Hver gang jeg har kalt, har jeg opplevd å bli satt på vent i lang tid før noen endelig tar telefonen. Når jeg til slutt får kontakt, er mange av kundebehandlerne lite hjelpsomme og ikke alltid vennlige. Det føles som om de ikke bryr seg om meg som kunde.
Problemer med fakturaer: Jeg har ofte opplevd å motta små beløp på fakturaene mine, noe som virker merkelig. En gang fikk jeg en faktura på 4 kr og 9 øre! Jeg føler at dette er en måte for dem å skape forvirring og komplisere betalingsprosessen.
Lån og gebyrer: Rentene gir meg hodepine. Jeg har sett flere anmeldelser om høy rente og skjulte gebyrer knyttet til lån, noe jeg også kan bekrefte fra min egen erfaring. Det føles ikke rettferdig hvis man betaler ned lånet sitt, men fortsatt blir "straffet" med høyere kostnader.
Jeg kan ikke anbefale dem til noen som ønsker en god bankopplevelse. Styr unna Santander hvis du verdsetter god kundeservice og klar kommunikasjon om lån og betalinger! Om du vil lese flere anmeldelser, sjekk ut Trustpilot.