Jeg har hatt noen erfaringer med Resurs Bank, som jeg vil dele. Mais det er viktig å merke seg at banken generelt vurderes som "under middels" på Trustpilot med en score på 2,7 av 5.
Min opplevelse
Kundekommunikasjon: Jeg har opplevd at kommunikasjonen med kundeservice kan være frustrerende. Gang på gang fikk jeg automatisk svar når jeg sendte inn klager eller spørsmål. De fleste svarene var standardfrase av typen "kontakt oss via e-post", noe som føles lite personlig og ikke særlig hjelpsomt.
Fakturering: En stor utfordring for meg har vært fakturametoden. Flere omtaler nevner at de kun sender fakturene via digipost, noe som kan skape problemer for kunder som foretrekker post eller e-post. Jeg er enig i dette, da det også førte til misforståelser om betalingene mine.
Rentesystem: Det har vært flere rapporter om folk som har blitt belastet med uventede renter og gebyrer – spesielt når man trodde man hadde gjort avtaler om rentefrie nedbetalinger. Det oppleves som urettferdig og svært frustrerende.
Søknadsprosess: Mange reportasjer nevner at selv personer med god økonomi får avslag på lånesøknader, noe jeg selv erfarte. Dette gir inntrykk av at banken kanskje ikke ønsker å gi lån til folk med solid økonomi, men heller søke etter de som betaler mer i renter.
Generell vurdering
Hvis du vurderer å bruke Resurs Bank, anbefaler jeg å lese anmeldelser grundig først. Forbrukere ser ofte ut til å ha liknende erfaringer, så det er verdt å vurdere andre banker også før du tar en avgjørelse.
For mer informasjon kan du se flere anmeldelser på Trustpilot.