Jeg har hatt forskjellige erfaringer med Handelsbanken, spesielt med deres Gold kredittkort. Generelt vurderes Handelsbanken Norge som "Middels" med en score på 2,9/5 på Trustpilot. Dette reflekterer variasjonen i kundeopplevelser.
Å bruke kredittkortet gjør det mulig å nyte noen fordeler, men det har også sine utfordringer:
Onboarding-prosessen var en del av min frustrasjon. Da jeg ble tvangsbyttet fra Danske Bank via Tekna, opplevde jeg at rådgiveren knapt hadde kendskap til banken. Jeg måtte selv forklare hva Handelsbanken tilbyr.
Kostnader knyttet til kortet er også noe jeg har lagt merke til. Det er for eksempel kostnad ved overføringer til andre banker og brutto kostnader ved LoungeKey-besøk etter et visst antall.
Kundeservice har ikke vært dit jeg først ville søkt hjelp. Det virket som om de ikke brydde seg om meg som Tekna-medlem, og det å sette inn penger eller overføre midler tidvis føles mer knotete enn nødvendig.
For dem som vurderer Handelsbanken for banktjenester og kredittkort, vil jeg anbefale å lese anmeldelser på Trustpilot før man tar en beslutning. Samlet sett gir jeg dem en blandet vurdering basert på mine erfaringer og de generelle indikasjonene fra andre kunder.